. ضمانت دستگاه و قطعات
دستگاه از تاریخ فعالسازی در سامانه همتا (حداکثر ۶ ماه پس از زمان اظهار واردات در سامانه جامع تجارت) و فاکتور خرید معتبر (که دارای مهر، امضا، شماره تماس فروشگاه، تاریخ خرید، مدل و سریال دستگاه است) به مدت 18 ماه تحت ضمانت خرابی های ناشی از ساخت می باشد. گارانتی در واقع تضمین میکند که قطعات گوشی شما به طور خودکار و ناگهانی از کار نمیافتد و در صورت بروز مشکلات شرکت گارانتی گوشی، مسئولیت هزینه و انجام تعمیرات را بر عهده میگیرد.
. شرایط تعویض دستگاه
دستگاه به مدت 7 روز از تاریخ فعالسازی در سامانه همتا و فاکتور خرید معتبر (که دارای مهر ، امضا ، شماره تماس فروشگاه ، تاریخ خرید ، مدل و سریال دستگاه است)، در صورت داشتن ایراد سخت افزاری ناشی از ساخت، مشمول تعویض می گردد.
شاید تا به حال متوجه شده باشید که برخی گوشیهای موبایل در همان هفته اول استفاده دچار مشکلاتی مانند پیکسل سوخته، خرابی برد و موارد مشابه میشوند. اما اگر گوشی شما گارانتی دارد، جای نگرانی نیست. در صورتی که دستگاه خریداری شده در ۷ روز اول از فعالسازی دچار مشکلات فنی شود و این مشکلات ناشی از استفاده نادرست نباشد و خریدار در آن نقشی نداشته باشد، میتوانید از گارانتی تعویض هفت روزه استفاده کنید.
نحوه استفاده از گارانتی:
پس از بررسی توسط تکنسینهای ما و در صورت تأیید، گوشی شما با یک دستگاه نو از همان مدل تعویض خواهد شد.
این گارانتی فقط برای مشکلات فنی اعمال میشود و در مواردی مثل ضربهخوردگی، شکستگی، خط و خش یا نفوذ مایعات، مسئولیتی متوجه گارانتی نخواهد بود.
تعویض گوشی فقط در صورتی انجام میشود که دستگاه با جعبه اصلی و کارت گارانتی سالم تحویل داده شود.
گروه بازرگانی کومارتل مطابق با قوانین کمپانیهای معتبر مانند آیفون، شیائومی و سامسونگ، محصولات خود را گارانتی کرده و خدمات پس از فروش را ارائه میدهد. برای استفاده از گارانتی تعویض در ۷ روز ابتدایی، میتوانید با مرکز امور مشتریان گروه کومارتل تماس بگیرید و از خدمات ما بهرهمند شوید.
آیا LCD گوشی شامل گارانتی میشود؟
LCD یکی از بخشهای حساس و کلیدی گوشی است که ممکن است بر اثر ضربه دچار شکستگی یا مشکلات تصویری شود. لازم به ذکر است که این نوع آسیبها به دلیل دخالت کاربر در بروز حادثه شامل گارانتی نمیشود. اما در صورتی که گوشی بدون ضربهخوردگی دچار مشکلات تصویری مانند پیکسل سوخته شود، دستگاه تحت گارانتی تعمیر خواهد شد.
چندین عامل وجود دارد که گوشی را از پوشش گارانتی خارج میکند، از جمله:
. آبخوردگی و نفوذ مایعات به دستگاه
. ضربهخوردگی
. مشکلات ناشی از نوسانات برق
. استفاده از شارژر نامعتبر
. همچنین پیکسل سوخته در صورتی که تعداد آن به حداقل مشخصشده توسط کمپانی سازنده نرسیده باشد.
حداقل تعداد پیکسلهای سوخته برای اینکه LCD گوشی تحت پوشش گارانتی قرار گیرد، معمولاً بسته به سیاستهای شرکتهای مختلف متفاوت است. اما به طور کلی، اکثر تولیدکنندگان برای گارانتی LCD، حداقل ۳ تا ۵ پیکسل سوخته را به عنوان معیار در نظر میگیرند. این تعداد ممکن است بسته به برند و قوانین شرکت تولیدکننده متغیر باشد، بنابراین بهتر است به شرایط گارانتی شرکت مربوطه (مثل سامسونگ، شیائومی یا اپل) مراجعه کنید تا از جزئیات دقیق مطلع شوید.
این عوامل باعث میشوند که دستگاه از پوشش گارانتی خارج شود و مسئولیتی در قبال آنها پذیرفته نخواهد شد.
. ضمانت لوازم جانبی ( هندزفری، آداپتور و کابل )
لوازم جانبی داخل جعبه دستگاه (به علت استهلاک پذیری) ، تحت پوشش گارانتی نمی باشد.
. شرایط کامل مربوط به فاکتور معتبر
1) دارای سربرگ، مهر فروشگاه و امضا فروشنده باشد.
2) آدرس دقیق فروشگاه و شماره تماس های فروشگاه، در آن درج شده باشد.
3) نام مشتری و تاریخ خرید دستگاه، در فاکتور خرید درج شده باشد.
4) فاکتور خرید مخدوش نبوده و بدون خط خوردگی باشد.
5) اطلاعات کامل دستگاه شامل ( IMEI و مدل ) در فاکتور خرید درج شده باشد.
- نگهداری و استفاده ناصحیح و هرگونه آسیبی که موجب تغییر و خارج ساختن محصول از شکل عادی شود. اهم این موارد:
▪ جا زدن اشتباه سیم کارت یا مموری کارت
▪ شکستگی سوکت شارژ که براثر استفاده ناصحیح
▪ آسیب دیدگی ناشی از نوسان برق یا استفاده از لوازم جانبی غیر استاندارد از قبیل شارژر، هندزفری، کابل شارژ
▪ حرارت، ضربه یا فشاری که موجب ترک، شکستگی، تغییر شکل دستگاه شود و یا آثار ظاهری آن وجود داشته باشد
▪ بازشدن پیچها، دستکاری برد دستگاه
- تعمیر و یا دستکاری دستگاه توسط افراد غیر مجاز
- استفاده نامناسب از دستگاه و عدم رعایت دستورالعمل نگهداری
- آسیبهای ناشی از نوسان برق، نفوذ مایعات، ضربهخوردگی، شکستگی، قری، فرورفتگی، خراشیدگی، سوانح طبیعی، آتشسوزی و...
- نصب نرم افزارهای غیر مجاز و Root کردن دستگاه که به تشخیص کارشناسان این مرکز منجر به آسیب رساندن به دستگاه شده باشد
- استهلاک تدریجی محصول از قبیل سایش، شکستگی و رنگ رفتگی
- گم شدن جعبه گوشی. به هر دلیلی جعبه گوشی همراهتان نباشد از پذیرفتن گوشی موبایل معذوریم.
- مخدوش شدن کد IMEI گوشی از دیگر شرایط ابطال است
با حقوق خود آشنا شوید!!
جهت حفظ و حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، کومارتل موارد مشروحه زیر را متعهد می گردد....
خریدار در 7 روز اولیه خرید و فعالسازی دستگاه چنانچه عیب و یا ایراد ذاتی در دستگاه خریداری شده خود مشاهده نماید و دفتر مرکزی و یا به نمایندگی های کومارتل در سراسر کشور مراجعه کند، دستگاه ایشان تحت ضمانت (گارانتی ) تعویض با برند و مدل مشابه قرار می گیرد و در صورت عدم موجودی، مبلغ مندرج در فاکتور رسمی خریدار به ایشان عودت می گردد .